Savoir vivre w korespondencji internetowej
Adresowanie e-maila
Zanim wyślemy wiadomość, należy dokładnie sprawdzić, czy wpisaliśmy właściwy adres. Pamiętać trzeba o tym, że list, który trafi w niepowołane ręce, może być przyczyną bardzo wielu kłopotów.
Temat wiadomości
Często właśnie temat decyduje o tym, kiedy i czy w ogóle otworzymy dany list. Tematy są także użyteczne, gdy po kilku dniach w zapchanej skrzynce odbiorczej chcemy odnaleźć konkretny list. Używanie tego samego tematu podczas wymiany korespondencji znacznie zwiększa czytelność wiadomości. Pisząc temat, unikajmy błędów ortograficznych. Nie używajmy wykrzykników, czy wersalików w celu oznaczenia ważności tematu, bo kojarzone są one z wiadomościami reklamowymi.
Odpisywanie na e-maile
Do dobrych manier należy to, że dla większej czytelności cytuje się fragment listu adresata, który wymaga odpowiedzi. Pamiętajmy o tym, że nasza odpowiedź powinna być zamieszczona na początku. Na e-maile towarzyskie odpowiadajmy w ciągu tygodnia i unikajmy odpowiadania " hurtem", tj. nie wysyłajmy tej samej wiadomości do kilku osób, chyba że jest to informacja wymagająca powiadomienia wszystkich. Ponadto zanim napiszemy ponownie, poczekajmy na odpowiedź.
Emotikony i wersaliki
Wersaliki oznaczają krzyk, podobnie jak wykrzykniki. Wiadomości pisane wersalikami nie należą do miłych i nie ułatwiają przyswojenia sobie treści takiego listu. Emotikony są graficznym zapisem naszych uczuć. Podczas wymiany wiadomości pocztą elektroniczną adresat nie jest w stanie słyszeć naszego głosu, ani widzieć wyrazu twarzy i nie wie, kiedy żartujemy, a kiedy chcemy coś powiedzieć serio. Dlatego emotikony mogą zapobiec błędnej interpretacji wypowiedzi.

E-maile w życiu prywatnym
Kontakty ze znajomymi i rodziną za pomocą poczty elektronicznej w znacznym stopniu ułatwiają nam życie. Chcąc uszanować czas adresata, nie rozpisujmy się bez potrzeby na tematy, które można wyczerpać w kilku zwięzłych zdaniach. Błędy i literówki utrudniają odczytanie wiadomości. W korespondencji nie stosujmy formatowania typu pogrubienie czy kursywa oraz unikajmy używania symboli. Może okazać się, że ktoś, do kogo piszemy, używa innego programu poczty elektronicznej i wiadomość ta okaże się dla niego nieczytelna.